Biszkopt dietetyczny

Biszkopt to najbardziej podstawowy z podstawowych przepisów jeśli rozważacie robienie słodkich wypieków. Był moim koszmarem do czasu aż spróbowałem go zrobić znowu dokładnie trzymając się przepisu i robiąc wszystko upewniając się dwa razy. Oczywiście przepis, tak jak w nazwie, jest od mamy, sprawdzony wielokrotnie i długo sprawdzany i dopracowywany. Warto też dodać, że w recepturze nie pojawia się proszek do pieczenia- jest zbędny :). Jeśli Wam, tak jak nam już kiedyś, nie wychodziły biszkopty, przeczytajcie dokładnie przepis zanim zaczniecie go robić, pomoże to zrobić dokładnie tak jak trzeba, na eksperymentowanie jeszcze będzie czas ;).

Składniki na 22cm tortownicę na 2 placki:

  1. 4 białka
  2. Łyżka soku z cytryny
  3. 4 łyżki lodowatej wody
  4. 175g cukru
  5. 75g mąki pszennej
  6. 50g skrobi ziemniaczanej

Sposób wykonania na połowę powstałego ciasta:

  1. Wyjmujemy wszystkie składniki, warto przygotować je każdy w jednym kubeczku, będzie nam wygodniej. Mąki mieszamy razem. Nagrzejmy też teraz piekarnik do 180°C.
  2. Do misy miksera wrzucamy najpierw 4 białka. W różnych miejscach można znaleźć informacje o temperaturze, którą powinno mieć jajko, próbowaliśmy i ciepłe i zimne, działa.
  3. Po częściowym ubiciu białek dodajemy sok z cytryny oraz wodę.
  4. Ubijamy aż piana będzie bardzo sztywna i dodajemy cukier i dalej miksujemy. Sztywna piana to taka, z którą miskę możemy spokojnie obrócić nad swoją głową i nie wypadnie 🙂 zdjęcie ilustracyjne poniżej.
  5. Mąkę rozsypujemy na całej powierzchni białek i delikatnie mieszamy mikserem do połączenia składników na równo wymieszaną masę.
  6. Pieczemy 20-25 minut w temperaturze 180°C.
  7. Gotowe, kroić po ostygnięciu.

Uwagi:

  1. Ważne jest, aby przy ubijaniu białek być cierpliwym, muszą być naprawdę sztywne.
  2. Wymieszanie składników, mimo, że nie można z tym przesadzić po ubiciu piany jest równie ważne. Bez tego będzie po prostu niejadalne.
  3. Jeśli chcemy żeby biszkopt był bardziej płaski po 20 minutach chłodzenia, powinniśmy go odciąć od formy i położyć na dotychczasowej górze. Będzie to dobrze wyglądało.
  4. Wody nie możecie przygotować wcześniej- najlepiej nalać ją prosto z kranu ustawionego na najniższą temperaturę.
  5. Lepiej piec za długo niż za krótko. Spieczoną warstwę zawsze możemy ściąć, a niedopieczony biszkopt zrobi się nam zakalcem.

Koszt wykonania:
Około 10zł.

Czas wykonania:
Przygotowanie to około 5 minut, trzeba jednak doliczyć 25 minut pieczenia.

Udostępnij:
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest

4 thoughts on “Biszkopt dietetyczny”

    1. żółtek nie dodajemy wcale 🙂 możemy wykorzystać je do innego przepisu gdzie wymagane są tylko białka:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.