Dietetyczne ciasteczka z awokado

Kto nie kocha słodyczy? My uwielbiamy. Mimo to, pewnie znacie teorię, że to na studiach przybiera się najwięcej masy? W naszym przypadku teoria zmienia się w praktykę, bo co zrobimy to oczywiście trzeba zjeść, a gotować kochamy. W związku z tym pojawił się pomysł, że spróbujemy zrobić coś, co będziemy mogli jeść nie martwiąc się o to ile sztuk już zniknęło. Idealne ciastka bez cukru dla każdego na diecie!

Składniki na 12 ciastek:
1. 1 małe dojrzałe awokado
2. 1 dojrzały banan
3. 110g płatków owsianej lub mąki owsianej
4. 2 białka jaj
5. czekolada do posypania z wierzchu, możemy zastąpić to bakaliami które dodamy w środek naszych ciastek, żeby było trochę bardziej dietetycznie.

Sposób przygotowania:
1. Awokado i banana gnieciemy razem na papkę. Płatki owsiane blendujemy na mąkę.
2. Wszystkie składniki, poza czekoladą, mieszamy razem i dodajemy papkę z awokado i banana. Jeśli używamy bakalii je również teraz dodajemy.
3. Wykładamy blachę papierem i nakładamy nań łyżką ciastka i wygładzamy od góry.
4. Jeśli używamy czekolady- ścieramy ją na grubych oczkach i posypujemy od góry ciastka.
5. Piec około 15 minut w temperaturze 180°C na programie góra-dół.

Uwagi:
-Zamiast dodawać 110g mąki owsianej możemy dodać 100, resztę możemy zastąpić odżywką białkową, my nie próbowaliśmy, ale w oryginalnym przepisie tak sugerowano 🙂

Koszt wykonania:
około 7 zł.

Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 ciasteczko zawiera 102kcal, w tym: 2.1g białka, 6.5g tłuszczu, 11.1g węglowodanów, 0.6g błonnika dla porównania ciastka maślane, które są o połowę mniejsze mają podobną ilość kalorii, w tym wyliczeniu policzona też została czekolada, którą możemy przecież zastąpić

Czas przygotowania:
5 minut plus 15 pieczenia


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.