Domowy hummus

Domowy hummus


Ostatnio jedliśmy hummus po raz pierwszy. Wcześniej jakoś nas do niego nie ciągnęło, ale jak już spróbowaliśmy, to od razu postanowiliśmy zrobić go sami 🙂 Jedyne, co mało nam pasowało w tym, który jedliśmy, to nieco mdły smak. W ramach eksperymentu, dorzuciliśmy troszkę ostrej papryki – zdecydowanie odrobina pikanterii to coś, czego nam w hummusie brakowało! Zachęcamy was do wypróbowania przepisu, hummus można podawać z papryką/marchewką/ogórkiem czy jakąś inną przekąską 🙂

Składniki:
1. 400g ciecierzycy
2. 100g pasty tahini (jeśli chcecie zrobić sami w domu, to 3 łyżki oleju i 100g sezamu)
3. 3 małe ząbki czosnku
4. 1 łyżeczka kuminu (kmin rzymski)
5. 1 łyżeczka ostrej papryki (opcjonalnie)
6. sok z jednej cytryny
7. sól do smaku



Sposób przygotowania:
1. Jeśli przygotowujemy pastę tahini: na suchą rozgrzaną patelnię wrzucamy sezam, dosłownie na 1-2 minuty. Następnie blendujemy z 3 łyżkami oleju. Jeśli macie ręczny blender – super, jeśli nie, możecie to zrobić też w malakserze. (my tak zrobiliśmy, pasta nie była idealnie zmielona, ale razem z całym hummusem nie było to wyczuwalne)
2. Do malaksera/miski wrzucamy wszystkie składniki razem z przyprawami i blendujemy, do uzyskania gładkiej konsystencji. Smakujcie po zrobieniu i doprawiajcie, jeśli czegoś wam zabraknie lub smak będzie dla was zbyt mało wyrazisty 🙂
3. I gotowe! Podawajcie w miseczce, delikatnie skropione oliwą i posypane papryką. Smacznego! 🙂

Koszt wykonania:
10zł

Kaloryczność i wartości odżywcze:
Cały przygotowany hummus (nam wyszedł prawie cały duży słoik, więc nie przeraźcie się kaloriami, na 1 raz zjada się pewnie jakąś 1/20 tego 😉 )  zawiera 1150kcal, w tym: 53,8g białka, 67,8g tłuszczów, 71,5g węglowodanów, 19,5g błonnika.

Czas przygotowania:
około 10 minut


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.