Kurczak w sosie słodko-kwaśnym

Kolejny obiad w 20 minut i super pomysł na przyrządzenie kurczaka. Wydaje się ciut trudniejszy niż jest w rzeczywistości – to jeden z najprostszych na naszym blogu, a jedynym odstępstwem od tradycyjnego gotowania jest słodki smak sosu i marynowanie mięsa w sosie sojowym.

Składniki na 4 porcje:

  1. podwójna pierś z kurczaka
  2. 4 łyżki sosu sojowego
  3. słodka papryka suszona
  4. pół puszki ananasa razem z zalewą
  5. pół czerwonej (lub jakiejkolwiek innej) papryki
  6. pół cebuli
  7. łyżka koncentratu pomidorowego
  8. łyżka mączki ziemniaczanej
  9. niepełna łyżka octu
  10. 1/4 zimnej wody (i jeszcze trochę później, patrzcie w przepisie)
  11. szczypta soli, 1/8 łyżeczki chilli pieprzu cayenne
  12. olej do pieczenia

Sposób przygotowania:

  1. Kurczaka kroimy w drobną kostkę. Odkładamy do miseczki, polewamy sosem sojowym i dokładnie mieszamy, tak, żeby cała pierś była nim dokładnie pokryta. Odstawiamy aż zrobimy inne rzeczy.
  2. Ananasa wyciągamy z puszki, sok odkładamy do osobnego sporego naczynia, przyda się.
  3. Smażymy kurczaka i ściągamy do miseczki.
  4. Cebulkę, ananasa i paprykę kroimy w bardzo drobną kosteczkę. Smażymy tylko cebulkę i paprykę, aż będą miękkie i ściągamy z ognia.
  5. W naczyniu, w którym mamy sok mieszamy koncentrat, wymieniony już sok, wodę, ocet i chilli. Wlewamy mieszankę do cebulki i papryki na patelni. Dodajemy usmażone mięso.
  6. Mączkę ziemniaczaną mieszamy z minimalną ilością wody, ważne jednak, aby nie była zbyt gęsta (powinno być to około 1/8 kubka). Po dokładnym wymieszaniu dodajemy do naszego sosu na patelnię. Gotowe, podawać na ryżu!

Koszt wykonania:
10-15 zł

Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 porcja (bez ryżu) zawiera 432kcal, w tym: 47.8g białka, 14g tłuszczów, 26.3g węglowodanów, 1.6g błonnika

Czas przygotowania:
około 20 minut

Udostępnij:
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.