Makaron ryżowy z indykiem

Makaron ryżowy z indykiem

Jeśli lubicie orientalne smaki, makaron ryżowy z indykiem będzie idealnym przepisem dla was! Robi się go w 20 minut, jest zdrowy, zawiera dużo warzyw, czego chcieć więcej! Jeśli macie patelnie woka, użyjcie jej do przygotowania tego dania, jeśli nie, też dacie radę. Zapraszamy do wypróbowania przepisu.

Składniki na 3 porcje:

  1. 200g makaronu ryżowego
  2. ok. 200 – 250g piersi z indyka
  3. 1 cebulka dymka
  4. 1 marchewka
  5. 1 papryka
  6. 4 łyżki sosu sojowego
  7. 2 ząbki czosnku
  8. 2 jajka
  9. garść posiekanych orzeszków ziemnych, kilka listków kolendry i pietruszki.

Sposób wykonania:

  1. Pierś z indyka kroimy w drobną kostkę, wrzucamy do miseczki. Wlewamy dwie łyżki sosu sojowego, zostawiamy w nim mięso, aby trochę się zamarynowało.
  2. Przygotowujemy warzywa: cebulkę kroimy w piórka, marchewkę obieramy ze skórki i trzemy na grubych oczkach tarki, paprykę kroimy w cienkie paseczki, ząbki czosnku kroimy w drobne plasterki.
  3. Możecie zacząć przygotowywanie makaronu (zgodnie z instrukcją na opakowaniu).
  4. Na łyżce oleju podsmażamy mięso wraz z cebulą. Jak mięso będzie prawie gotowe, a cebulka zeszklona, dodajemy ząbki czosnku i podsmażamy jeszcze chwilę. Następnie dorzucamy paprykę i marchewkę, smażymy wszystko ok. 5 minut.
  5. Po tym czasie, wlewamy na patelnię dwie łyżki sosu sojowego i wbijamy dwa jajka, intensywnie mieszając. Gdy jajka się zetną, dodajemy makaron i mieszamy dokładnie całość.
  6. Podajemy posypane orzeszkami ziemnymi, pietruszką i kolendrą. Smacznego!

Koszt wykonania:
Około 20 zł

Kaloryczność i wartości odżywcze:
Jedna porcja makaronu zawiera 367kcal, w tym: 17,4g białka, 5,8 tłuszczów, 63,7g węglowodanów, 2,7g błonnika.

Czas przygotowania:
20 minut

Szukacie innych przepisów z makaronem ryżowym? Wypróbujcie nasz pyszny makaron po chińsku!


1 thought on “Makaron ryżowy z indykiem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.