Pad thai

Pad thai

Jeśli śledzicie naszego bloga na bieżąco, to pewnie zauważyliście, że ostatnio całkiem sporo u nas kuchni azjatyckiej. Dzisiaj danie kuchni tajskiej – słynny pad thai, po naszemu ale pysznie. Zapraszamy! 🙂

Składniki na 4 porcje:
1. 20 krewetek królewskich (możecie dodać zamiast tego tofu lub pierś z kurczaka, albo może wszystko razem.. 😉 jak kto lubi)
2. 400g makaronu ryżowego
4. 3 jajka
5. 2 małe cebulki dymki (lub zwykłe jeśli akurat nie znajdziecie)
6. 2 garści kiełków (mogą być fasoli lub rzodkiewki)
7. garść prażonych orzeszków ziemnych
8. 5 ząbków czosnku

Składniki na sos:
1. 8 łyżek sosu rybnego
2. 4 łyżki sosu sojowego
3. 4 łyżki soku z limonki
4. 5 łyżek cukru
5. 2 łyżki sosu sriracha (jeśli nie lubicie zbyt ostrych dań, to możecie dać znacznie mniej)

Sposób przygotowania:
1. Obieramy krewetki z ogonków i pancerzyka, następnie podsmażamy je na patelni z podgrzanym olejem, dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i smażymy 2-3 minuty z każdej strony
2.  W między czasie gotujemy makaron ryżowy, odcedzamy go, studzimy zimną wodą i odstawiamy na bok
3. Do krewetek wbijamy 3 jajka i powoli mieszamy, aż jajka się zetną ( nie bójcie się jeśli będzie wyglądało jak jajecznica z krewetkami, tak ma wyglądać ;))) )
4. Następnie dodajemy makaron, mieszamy go dokładnie z jajkami i krewetkami tak, aby jajka „obkleiły” makaron.
5. Przygotowujemy sos, czyli po prostu wszystkie składniki mieszamy razem łyżką w miseczce i wlewamy na patelnie. Wszystko razem mieszamy dokładnie.
6. Siekamy cebulki i wrzucamy na patelnie, ponownie mieszamy, najlepiej dwoma szpatułkami drewnianymi.
7. Nakładamy nasz makaron na talerze, posypujemy orzeszkami oraz kiełkami i gotowe! 🙂 Smacznego!

Koszt wykonania:
25-30 zł (zależnie od tego, czy macie cokolwiek do przyrządzenia w domu 🙂 )

Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 porcja  zawiera 507kcal, w tym: 28,5g białka, 10,6g tłuszczów, 81,3g węglowodanów, 0,5g błonnika

Czas przygotowania:
20 minut


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.