Sajgonki

Ostatnio w naszej kuchni królowały pomidory i mięso mielone. Stwierdziliśmy, że niestety ale mamy go dość w związku z czym postanowiliśmy poszukać alternatywy. Znaleźliśmy- sajgonki. Smak zupełnie inny niż wszystko co ostatnio jedliśmy, miła odskocznia :). Niestety cena jest całkiem wysoka.
Jeśli chcecie trochę taniej dostać składniki, polecamy aktualną promocję w lidlu: tydzień azjatycki. Poza tym spokojnie wszystkie składniki dostaniecie w Carrefour czy też Tesco. Polecamy podawać z słodkim sosem chilli.

Składniki na około 8 sajgonek:

  1. 200-300 gramów piersi z kurczaka
  2. marchewka
  3. 60ml sosu sojowego
  4. 100g makaronu ryżowego
  5. olej do smażenia
  6. pół cebuli
  7. 8 sztuk papieru ryżowego

Sposób przygotowania:

  1. Pierś z kurczaka tniemy na cienkie plastry: każdy kroimy na 3 jeśli jest to możliwe.
  2. Wkładamy pokrojone plasterki mięsa do sosu sojowego – nie powinny być całkiem zakryte ale powinny być zanurzone.
  3. Rozgrzewamy patelnię i kroimy cebulę w kostkę. Podsmażamy ją 2-3 minuty.
  4. Wrzucamy mięso razem z sosem sojowym na patelnię do cebuli i smażymy aż będzie gotowe, wtedy przekładamy do miski, też wszystko.
  5. Gotujemy makaron zgodnie z instrukcją z paczki.
  6. Mieszamy makaron, startą marchewkę, mięso z cebulą i sosem sojowym w woku lub garnku.
  7. Przygotowujemy papier ryżowy jak na paczce: układamy na mokrej ściereczce i smarujemy od góry wodą.
  8. Na środek papieru nakładamy nasz farsz. Mocno ściskamy papierem ryżowym i zawijamy jak gołąbka, niestety nie będę tutaj tego opisywać ale na YouTubie jest masa poradników :).
  9. Smażymy w oleju – do połowy zanurzone, nie na głębokim oleju jak sugerują niektóre przepisy bo robią się bardzo bąblowane i niedobre.
  10. Wyjmujemy na papier toaletowy lub (lepiej) ręcznik papierowy do odtłuszczenia. Gotowe!

Koszt wykonania:
20zł- makaron ryżowy i sos sojowy to niestety nie są tanie składniki, plus jest taki, że wystarczą na więcej niż raz

Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 sajgonka to tylko 159kcal, w tym: 9,2g białka, 2,5g tłuszczów, 25,5g węglowodanów, 0,3g błonnika

Czas przygotowania:
Za pierwszym razem nam zajęło około 1,5 godziny, za drugim już połowę krócej.

Udostępnij:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.