Sałatka na lunch

Sałatka na lunch

Często nadchodzi ten moment dnia, gdy jesteśmy już po śniadaniu, ale jeszcze za wcześnie na obiad. Coś byśmy zjedli, ale nie wiemy co… Wtedy z pomocą przychodzi sałatka! Wydaje się, że warzywami i serem się nie najemy, ale nic bardziej mylnego 😉 Robimy zazwyczaj dość sporą porcję, która zaspokaja apetyt na długo 🙂

Składniki na 1 porcje:
1. 1 awokado
2. 1 opakowanie sera mozzarella w kulce lub 100g sera feta, zależy czy macie ochotę na bardziej wytrawną czy łagodniejszą wersję 🙂
3. kilkanaście pomidorków koktajlowych
4. pół bułki/ kromka chleba do grzanek – opcjonalnie (czasami jak mamy już trochę czerstwe pieczywo, robimy z niego grzanki do sałatki, aby się nie zmarnowało)
5. dressing: 1,5 łyżki oliwy z oliwek, odrobinka miodu, kilka kropli soku z cytryny, czosnek granulowany, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:
1. Kroimy awokado i wybrany ser w kostkę, pomidorki koktajlowe na pół, wrzucamy do miski.
2. Jeśli robimy z grzankami: kroimy pieczywo w kostkę, wrzucamy do miseczki. Zalewamy ok. łyżką oliwy, wrzucamy przyprawy: paprykę słodką, paprykę ostrą, czosnek granulowany. Mieszamy razem, wrzucamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na ok. 5 minut i grzanki gotowe! 🙂
3. Dressing: wlewamy oliwę do filiżanki, dosłownie moczymy końcówkę łyżki w miodzie (tyle wystarczy), dodajemy troszkę soku z cytryny oraz przyprawy: czosnek granulowany, zioła prowansalskie.
4. Dorzucamy grzanki do miski (jeśli je robiliśmy), polewamy sałatkę dressingiem, mieszamy i gotowe! Jest idealna do zabrania na uczelnię, do szkoły czy pracy 🙂

Koszt wykonania:
ok. 8 zł, zależnie od tego, czy macie w domu oliwę, jeśli nie to będzie to ok. +12 zł


Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 porcja  zawiera 534kcal, w tym: 29,2g białka, 44,2g tłuszczów, 35,4g węglowodanów, 11,5g błonnika

Czas przygotowania:
około 10 minut


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.