Sałatka parmeńska

Sałatka parmeńska

Geneza tego przepisu wywodzi się od pizzy parmeńskiej, z racji tego, że to moja ulubiona pizza. Jak wiadomo, pizzy nie można jeść cały czas (niestety :(), postanowiłam więc, że jej namiastkę umieszczę w zdrowszej wersji. Tak właśnie powstała sałatka parmeńska! Idealnie nada się na grilla, albo lekkie śniadanko.

Składniki na sałatkę (zawiera około 4 porcje):

  1. 1 opakowanie rukoli (400g)
  2. 1 opakowanie małych kuleczek mozzarelli
  3. pół bagietki lub innego pieczywa na grzanki (jeśli są już trochę stare/czerstwe – nie szkodzi! Wykorzystamy je :))
  4. 2 garści pomidorków koktajlowych
  5. 6 plastrów szynki parmeńskiej/wędzonej
  6. garstka prażonego słonecznika
  7. 3 łyżki oliwy
  8. Przyprawy: kilka kropli soku z cytryny, odrobinka miodu (umoczenie końcówki łyżki) , czosnek granulowany, papryka ostra mielona, papryka słodka mielona, oregano, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

  1. Rukolę płuczemy w wodzie, osuszamy, wrzucamy do miski.
  2. Odcedzamy mozzarellę z wody, wrzucamy do naszej sałatki. Myjemy pomidorki koktajlowe, kroimy na połówki i również dodajemy do sałatki.
  3. Plastry szynki kroimy na pół, zwijamy w małe ruloniki i wtykamy w naszą sałatkę. Posypujemy sałatkę słonecznikiem.
  4. Przygotowanie grzanek: kroimy pieczywo w małą kostkę, wrzucamy do miseczki. Osobno mieszamy łyżkę oliwy z szczyptą granulowanego czosnku i słodkiej papryki. Zalewamy grzanki oliwą, mieszamy łyżką, żeby mniej więcej równo ją rozprowadzić. Pieczemy je 5 minut w 200 stopniach, po wyjęciu dorzucamy do sałatki.
  5. Dressing: do filiżanki/ małej miseczki wlewamy dwie łyżki oliwy. Dodajemy dosłownie kilka kropli soku z cytryny, końcówkę łyżki moczymy w miodzie i dokładnie mieszamy. Następnie sypiemy oregano, zioła prowansalskie, paprykę ostrą, ponownie mieszamy i zalewamy dressingiem naszą sałatkę i gotowe! Możecie od razu podawać.

Czas wykonania:
15 minut

Koszt wykonania:
ok. 20 zł

Kaloryczność i wartości odżywcze:
1 porcja sałatki zawiera 237kcal, w tym: 16,39g białka, 15,9g tłuszczów, 19,1g węglowodanów, 2,9g błonnika.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.