Wegetariańska sałatka makaronowa

Wegetariańska sałatka makaronowa

W ostatni weekend zrobiliśmy mały recykling wszystkich resztek, jakie były w domu i w ten sposób, z wysuszonego już chleba, makaronu i paru innych rzeczy, wyszła ta właśnie sałatka 🙂 Jest lekka i idealnie nadaje się na wszelkie przyjęcia czy po prostu na kolację.

Składniki na sałatkę (zawiera około 5 porcji):

  1. 200g makaronu penne
  2. 3 kromki chleba
  3. 3/4 puszki kukurydzy
  4. 100g sera feta
  5. pół papryki czerwonej
  6. 4 łyżki oliwy
  7. garstka słonecznika prażonego
  8. Odrobinka miodu
  9. Kilka kropli soku z cytryny
  10. Przyprawy: czosnek granulowany, sól, pieprz ziołowy, papryka słodka, papryka ostra, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

  1. Gotujemy makaron, studzimy i wsypujemy do miski
  2. Dodajemy do miski kukurydzę, ser feta pokrojony w kostkę oraz paprykę czerwoną
  3. Kroimy chleb w kostkę, wrzucamy do miseczki. Dodajemy łyżkę oliwy, pół łyżeczki papryki ostrej i pół łyżeczki papryki słonej, szczyptę czosnku granulowanego i mieszamy ręką, aby wymieszać grzanki z oliwą i przyprawami
  4. Pieczemy w piekarniku nastawionym na 150°C około 10 minut, zależy jak pieką wasze piekarniki 🙂 Możecie zerkać i sprawdzać jak wyglądają- gdy będą chrupkie i przypieczone, najwyższy czas je wyjąć! 🙂 Po wyjęciu dodajemy grzanki do sałatki
  5. Przygotowujemy dressing: dodajemy do kubka 3 łyżki oliwy, dosłownie kilka kropli soku z cytryny, maczamy łyżkę w miodzie, ale odrobinę, tylko do smaku i dodajemy do kubka. Następnie wsypujemy przyprawy: szczyptę soli, pieprz ziołowy i zioła prowansalskie.
  6. Polewamy sałatkę dressingiem, posypujemy słonecznikiem, mieszamy całość i gotowe! 🙂

Czas wykonania:
20 minut

Koszt wykonania:
15zł

Kaloryczność i wartości odżywcze:
Cała sałatka zawiera 1730kcal, w tym: 62g białka, 61g tłuszczów, 230g węglowodanów, 10,2g błonnika. Nie przeraźcie się ilością kalorii, w końcu nikt sam nie zjada całej dużej miski sałatki (chyba ;)).


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.